luni, 15 octombrie 2007

concert din muzica de bas

am fost la bonobo. gresit. am fost plecat in afara. in afara romaniei, in afara lui 2007, in afara serbarilor campenesti numite gresit aniversari. muzica era usoara, desi lovea greu. cum e sa te desfasori pe o scena fara sa strangi din dinti? cine din romania stie? si atunci?
am fost inconjurat de, probabil, niste contemporani cu mai putin avant si multa rabdare inteligenta. am fost inconjurat de epura ideala a ce ar trebui sa fie un roman educat urban. erau multi oameni acolo unde berea de fabricatie proprie avea un gust de cacat.
muzica. cum sa va spun, astazi, cei mai inteligenti dintre muzicieni nu mai canta (desi multa lume se incapataneaza sa nu accepte asta), sa numim aici un cuvant care nu mai spune nimic, rock. altfel spus, ora exacta nu o da nici nightwish, nici lacrimosa, nici haggard, my dying bride, carcass, sau orice alt agencement de suparati.
pentru a reda fidel geistul lui zeit, nu mai poti vorbi asa. pentru a putea simti ce inseamna 'timp mort' astazi, iti recomand mogwai. pentru a vedea ce poate insemna melancolia, ar fi o idee sa incerci sigur ros. pentru a putea sa dezlipesti safe tricoul cu metallica purtat direct pe inima, poti sa incerci xploding plastix.
eu am ascultat bonobo, frate! oameni destepti care au fost gasiti de instrumentele lor. bucurie aruncata pe gratis peste gardul urechilor. ce putea sa fie mai neasteptat? expect the unexpected. bonobo sunt din uk. bonobo sunt. de fapt, bonobo este. simon green. esenta bonobo-ului este bonobo-ul esentei, heideggerian vorbind. la un moment dat, povesteste liiceanu ca povesteste noica ca il intreaba jaspers pe heidegger: ce credeti despre dumnezeu? si tot astepta jaspers un raspuns.
voi ce vreti sa aflati? da, normal, a fost misto, pacat ca nu a venit si fata care era bolnava, s-a cantat de pe mai multe albume, ei cu noi, eu cu voi, noi cu ei. dar, totusi, ce vreti sa aflati? poate ca nu stiti ce vreti sa aflati. atunci o sa va spun asa.
muzica pe care o ascult imi aduce intotdeauna aminte de cum stau lucrurile. am tendinta sa uit durerea care suntem. viata noastra zambitoare. muzica buna te face sa tresari, nu sa sari.

Niciun comentariu: